Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Czy usługi Biura Karier UMK są bezpłatne?

Większość usług świadczonych przez Biuro Karier UMK na rzecz pracodawców (m.in. dystrybucja ofert: mailing, plakaty, strona internetowa, pomoc w organizacji praktyk studenckich) jest bezpłatna. Wyjątkiem jest organizacja prezentacji rekrutacyjnych na uczelni (indywidualnych oraz podczas Wczesnej Rekrutacji oraz Targów Pracy i Praktyk).

Więcej informacji o usługach na rzecz pracodawców znajduje się na stronie - Usługi dla pracodawców.

Co należy zrobić, aby móc rozpowszechniać oferty za pośrednictwem Biura Karier UMK?

Biuro Karier UMK rozpowszechnia oferty pracy za pośrednictwem serwisu Akademickich Biur Karier biurokarier.edu.pl.
Serwis daje możliwość łatwego i szybkiego zamieszczania ofert pracy, stażu, praktyk czy wolontariatu. Pracodawca może bezpłatnie utworzyć swój profil i samodzielnie dodawać i edytować oferty.

Aby składać oferty w serwisie należy utworzyć konto pracodawcy (Logowanie pracodawcy).

Instrukcja korzystania z serwisu biurokarier.edu.pl dla pracodawców

W jaki sposób Biuro Karier UMK dystrybuuje oferty pracy?

Biuro Karier UMK rozpowszechnia oferty pracy za pośrednictwem serwisu Akademickich Biur Karier biurokarier.edu.pl.

Każda oferta umieszczona przez pracodawcę w serwisie biurokarier.edu.pl jest sprawdzana przez pracownika Biura Karier zazwyczaj w ciągu 24 godzin od momentu wpłynięcia*. Po zaakceptowaniu generowany jest e-mail dla pracodawcy z linkiem do opublikowanej oferty. Od tego momentu dostęp do oferty mają wszyscy użytkownicy serwisu.

Ponadto serwis automatycznie rozsyła powiadomienia o nowych ofertach w serwisie do wyselekcjonowanych grup osób zgodnie z wymaganiami zawartymi w ofercie oraz preferencjami zawodowymi studentów i absolwentów (wstępna selekcja).

Dodatkowo (w momencie akceptacji) oferta jest drukowana i umieszczana w katalogach tematycznych udostępnianych studentom i absolwentom UMK w Informatorium Biura.

Kto ma dostęp to ofert pracy gromadzonych przez Biuro Karier UMK?

Dostęp do ofert w serwisie biurokarier.edu.pl mają wszyscy studenci i absolwenci zarejestrowani w Akademickich Biurach Karier uczelni tworzących wspólnie ten serwis (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Rzeszowski, Uniwersytet Opolski, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie).

Jak potwierdzić autentyczność dyplomu przedstawionego przez kandydata do pracy?

Pracodawca może wystosować prośbę o uwiarygodnienie dyplomu do Wydziału, na którym studiował kandydat do pracy / pracownik. Prośba ta musi jednak zawierać zgodę (poświadczoną podpisem) kandydata / pracownika na udzielenie tych informacji.

Czy Biuro Karier prowadzi wstępne rozmowy rekrutacyjne na rzecz firm?

Doradcy zawodowi Biura nie prowadzą wstępnych rozmów kwalifikacyjnych. Doradcy rozsyłając oferty prowadzą wstępną selekcję kandydatów poprzez ograniczenie liczby odbiorców. Na podstawie treści oferty określają podstawowe wymagania pracodawcy i wysyłają powiadomienia o ofercie tylko do osób, które je spełniają i jednocześnie są zainteresowane pracą w danej branży / zawodzie.

Czy pracodawca może otrzymać wykaz / listę kontaktową osób zarejestrowanych w bazie?

Biuro Karier nie udostępnia firmom danych kontaktowych studentów i absolwentów. Nasza działalność polega na pośredniczeniu w procesie rekrutacyjnym poprzez dystrybucję ofert pracy.

Planowane jest uruchomienie funkcjonalności pozwalającej pracodawcom aktywnie wyszukiwać kandydatów do pracy w serwisie biurokarier.edu.pl.

Pracodawca będzie mógł złożyć zamówienie na CV – określić kryteria wyszukiwania osób w bazie (np. kierunek studiów, poziom znajomości języków lub programów komputerowych). W wynikach, jakie otrzyma będą widoczne tylko udostępnione CV. Pracodawca nie będzie widział danych osobowych wyszukanych osób (imienia, nazwiska, adresu zamieszkania, telefonu, adresu e-mail itd.), a jedynie otrzyma możliwość skontaktowania się z nimi za pośrednictwem serwisu. Po otrzymaniu propozycji od pracodawcy użytkownik sam będzie mógł zdecydować, czy udostępnić swoje dane / odpowiedzieć na ofertę.

Jakie są możliwości promocji firmy na stronie internetowej Biura Karier UMK?

Pracodawcy mogą na stronie internetowej bezpłatnie umieścić swój profil.

Na stronie internetowej w działach Profile pracodawców lub Organizacje pozarządowe można umieścić profil - wizytówkę firmy lub organizacji pozarządowej zawierającej informacje o działalności firmy i jej standardach rekrutacyjnych. Więcej informacji na stronach - Tworzenie profili organizacji NGO oraz Tworzenie profili pracodawców.

Czy istnieje możliwość wywieszenia plakatów na Uczelni na pośrednictwem Biura Karier UMK?

Biuro Karier UMK dysponuje gablotami na Wydziałach: Prawa i Administracji, Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Chemii, Biologii i Nauk o Ziemii, Humanistycznym, Fizyki Astronomii i Informatyki Stosowanej (ul. Grudziądzka), Matematyki i Informatyki (ul. Chopina), Filologicznym (ul. Fosa Staromiejska), Sztuk Pięknych (ul. Sienkiewicza).

W gablotach na wydziałach można bezpłatnie umieszczać plakaty związane bezpośrednio z rekrutacją (o spotkaniach rekrutacyjnych firmy, targach pracy, programach praktyk i staży skierowanych do studentów konkretnych kierunków studiów, długoterminowe oferty pracy i staży).

Wywieszaniem plakatów dot. konkursów i innych wydarzeń na terenie UMK zajmuje się Fundacja Amicus http://fundacja.umk.pl.

Plakaty i materiały informacyjne (ulotki rekrutacyjne, konkursowe, stażowe etc.) można też umieszczać w Informatorium Biura Karier. Materiały należy przesyłać na adres: Biuro Karier UMK, ul. Gagarina 33, 87-100 Toruń z dopiskiem "Materiały informacyjne".

Czy istnieje możliwość umieszczenia informacji na portalu lub w newsletterze Biura Karier UMK?

Na portalu Biura Karier UMK oraz w newsletterze umieszczane są informacje o wydarzeniach związanych z rynkiem pracy takich jak:

  • targi pracy
  • spotkania rekrutacyjne z pracodawcami
  • kursy, warsztaty, szkolenia (bezpłatne)
  • programy i projekty dla studentów/absolwentów
  • stypendia
  • konferencje związane z rynkiem pracy
  • konkursy, w których można wygrać płatne stażu lub praktyki, udział w kursach i szkoleniach etc.

W newsleterze ani na portalu nie będą umieszczane treści reklamowe lub niezwiązane z rynkiem pracy.

Materiały można przesyłać na adres biurokarier@umk.pl (do wiedzy wszystkich doradców) lub bezpośrednio do redaktora portalu agnieszka.szymanska@umk.pl. Jeśli informacja ma się pojawić w newsletterze materiały należy przesłać najpóźniej do godz. 15:00 w czwartek. Newsletter jest rozsyłany raz w tygodniu, w piątek.

 

* Biuro funkcjonuje w dni robocze w godzinach 8:00-16:00

Zadaj pytanie

Informatorium Biura Karier UMK
Odpowiedź zostanie umieszczona w serwisie oraz przesłana na wskazany w zapytaniu adres e-mail.
To pole jest wymagane.
To pole jest wymagane.
To pole jest wymagane.
To pole jest wymagane.
captcha
Weryfikacja tekstu