Ogólnopolski serwis ofert pracy, staży i praktyk https://biurokarier.edu.pl gromadzi oferty pracy skierowane do studentów i absolwentów uczelni wyższych, które posiadają opisy kompetencyjne stanowisk pracy.
Z analizy ofert (złożonych do dnia 13 lipca 2012) zawierających opisy kompetencyjne stanowisk pracy, wynika, że najbardziej pożądanymi kompetencjami są:
Komunikatywność
(wskazana w 70% ofert opisanych kompetencyjnie)
Skuteczne komunikowanie się poprzez przekazywanie innym swoich myśli w zrozumiały dla nich sposób, a także uważne i aktywne słuchanie wypowiedzi innych, zarówno w formie ustnej jak i pisemnej. Osoba komunikatywna samodzielnie rozpoczyna dyskusje, rozmowy, aktywnie dopytuje poszukując informacji lub gdy czegoś nie rozumie. Potrafi formułować jasne i precyzyjne wypowiedzi dostosowując treść i formę do odbiorców. Uważnie słucha rozmówców, nawet gdy prezentują odmienne poglądy.
Sumienność i dokładność
(wskazana w 46% ofert)
Nastawienie na jak najlepsze wykonywanie każdej czynności, dbanie o szczegóły i wysoką jakość efektów pracy (produktów, usług etc). Osoba sumienna i dokładna przestrzega prawidłowej kolejności wykonywanych działań. Potrafi skoncentrować uwagę realizując monotonne zadania przywiązując wagę do szczegółów.
Samodzielność
(wskazana w 34% ofert)
Zdolność do w pełni samodzielnego realizowania uzgodnionych celów, w tym do podejmowania niezbędnych decyzji. Osoba samodzielna ma zaufanie do własnych możliwości i umiejętności. Posiada zdolność do podejmowania decyzji w trudnych i nietypowych sytuacjach.
Praca zespołowa
(wskazana w 33% ofert)
Nawiązywanie i utrzymywanie długotrwałej i produktywnej współpracy z innymi pracownikami. Osoba dobrze pracująca w zespole dba o interesy członków zespołu, nawet jeśli to oznacza częściową rezygnację z własnych interesów. Bierze aktywny udział w pracy zespołu, unika konfliktów, a jeśli się pojawią dąży do ich rozwiązania sprawiedliwie oceniając racje i dbając o interesy obu stron konfliktu.
Myślenie analityczne
(wskazana w 30% ofert)
Dostrzeganie wielu aspektów rzeczywistości, efektywna praca z dużą ilością różnych informacji, dostrzeganie zależności oraz wyciąganie wiarygodnych wniosków z posiadanych danych. Osoba myśląca analitycznie samodzielnie poszukuje różnorodnych danych i informacji, prawidłowo analizuje i ocenia przydatność dostępnych informacji, szacuje ich użyteczność i wiarygodność, dostrzega zależności między nimi. Samodzielnie określa przyczyny błędów i nieprawidłowości oraz wyciąga złożone wnioski z przeprowadzonych analiz.
Wśród kompetencji cenionych przez pracodawców znalazły się również:
- Organizacja pracy (28%),
- Zaangażowanie (26%),
- Kreatywność (26%),
- Odporność na stres (20%).
opracowanie: Anna Bielawiec-Osińska (19.07.2012)
![]() Pobierz publikację (PDF) | Raport z badaniaZapotrzebowanie pracodawców |
![]() Pobierz publikację (PDF) | Raport z badaniaZapotrzebowanie pracodawców |
![]() Pobierz publikację (PDF) | Raport z badaniaZapotrzebowanie pracodawców |
![]() Pobierz publikację (PDF) | Raport z badaniaZapotrzebowanie pracodawców województwa |