Autor: Agnieszka Szymańska; Biuro Karier UMK, w ramach projektu "Kompetencje dla przyszłości"
Data modyfikacji: 1.12.2011
IT Support/serwisant/konsultant/informatyk
Serwisant zajmuje się przede wszystkim czuwaniem nad sprawnym funkcjonowaniem sprzętu
i oprogramowania w firmach i instytucjach.
Zadania:
- nadzór nad prawidłowym działaniem stacji roboczych oraz urządzeń przenośnych
i peryferyjnych, - bieżąca pomoc dla użytkowników (Helpdesk) w zakresie sprzętu oraz oprogramowania,
- współpraca z partnerami zewnętrznymi w zakresie zakupu sprzętu komputerowego, elektronicznego oraz telekomunikacyjnego i oprogramowania,
- konfiguracja sprzętu oraz systemów operacyjnych i oprogramowania,
- nadzór nad infrastrukturą teleinformatyczną,
- wdrożenie i prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania,
- przeprowadzanie okresowych audytów sprzętu i oprogramowania w firmie.
Predyspozycje / kwalifikacje poszukiwane przez pracodawców:
- wykształcenie informatyczne (niekoniecznie wyższe),
- dobra znajomość systemów Windows XP/Vista/7/Linux,
- dobra znajomość zagadnień sieciowych i teleinformatycznych,
- dobra znajomość rynku sprzętu komputerowego i peryferyjnego,
- dobra znajomość pakietu MS Office 2003/2007/2010,
- dobra znajomość systemów ewidencjonowania sprzętu komputerowego wraz z urządzeniami etykietującymi,
- znajomość języka angielskiego,
- umiejętności pracy w zespole, komunikatywność,
- dobra organizacja pracy.
Wykres 6Kompetencje najczęściej wymagane przez pracodawców na stanowisku IT Support/serwisant/konsultant/informatyk[i]
Wynagrodzenie
Serwisant zarabia średnio od 1800 do 4000 złotych brutto.
[i]Na podstawie analizy ofert pracy skierowanych do absolwentów kierunków ścisłych składanych przez pracodawców w latach 2005-2010 za pośrednictwem Biura Karier UMK (oprac. Tomasz Jankowski)