Anna Ryglewska Anna Ryglewska

Anna Ryglewska

 

Jak zaczęła się droga do miejsca, w którym jest Pani teraz?

Pierwszy kontakt z rynkiem pracy miałam już podczas studiów. Odbywałam praktyki w różnych firmach, gdzie mogłam poznać zakres obowiązków HR business partnera, specjalisty ds. rekrutacji oraz pośrednika pracy. Dzięki temu dowiedziałam się jakie wymagania muszę spełnić, aby móc podążać wybraną ścieżka kariery. Ułatwiło mi to poszukiwanie pracy po obronie.


Jak długo szukała Pani pracy, w jaki sposób?

Podczas ostatniego semestru studiów magisterskich zaczęłam przygotowywać dokumenty aplikacyjne pod stanowiska, które mnie interesowały. Pierwsze kroki skierowałam do miejsc, w których odbywałam praktyki i zostawiłam tam swoje CV. Z racji tego, iż chciałam przeprowadzić się do Trójmiasta, aplikowałam poprzez Internet, szukając przede wszystkim ofert na stronach firmowych oraz portalach pracy. Zatrudnienie znalazłam w niecałe pół roku, studia zakończyłam w czerwcu a pracę znalazłam w październiku.

 


Na czym polega Pani praca?

Obecnie jestem doradcą ds. obsługi klienta w Agencji Pracy i Doradztwa Personalnego Interkadra. Moja praca polega na kompleksowym procesie rekrutacji dostosowanym do potrzeb klientów firmy.


Jakie mocne strony w obszarze kompetencji społecznych wykorzystuje Pani w pracy?

Praca z ludźmi jest praca nieprzewidywalną ze względu na indywidualność każdego człowieka. Ważne jest budowanie pozytywnych relacji zarówno z klientem jak i kandydatem/pracownikiem. To podstawa do sukcesu, dzięki temu można sprecyzować oczekiwania klienta, skupić się na cechach dla niego najważniejszych. Od strony kandydatów/pracowników zapewniamy sobie możliwość długotrwałej współpracy, niekoniecznie u jednego klienta.

 


Czy uważa Pani, że uzyskanie tytułu absolwenta Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK pomogło w znalezieniu zatrudnienia? Jakie treści programowe pomogły Pani w znalezieniu pracy?

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu jest jedną z najlepszych uczelni w Polsce, zawsze chciałam tu studiować i myślę, że zdobycie dyplomu pozytywnie wpłynęło na zdobycie pracy. Podczas pięciu lat studiów zarządzania (specjalizacja zarządzanie zasobami ludzkimi) uczestniczyłam w różnorodnych zajęciach, z każdego z tych przedmiotów czegoś się nauczyłam. Były jednak zajęcia, które nie tylko przygotowały mnie praktycznie do obecnej pracy, ale mam też z nim najlepsze wspomnienia. Są to godziny spędzone w sali 127 z Panią Hanną Dolną m.in. na komunikacji i negocjacji w praktyce menadżera personalnego :-)


Co by Pani poradziła młodszym kolegom/koleżankom studiującym na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania?

Studiując ma się dużo możliwości rozwoju. Zabawa i nauka są ważne, jednak warto działać w organizacjach funkcjonujących na uczelni. Sama działałam w kole naukowym HRM przez trzy lata, nauczyłam się tam m.in. pracy zespołowej, ale przede wszystkim poznałam niesamowitych ludzi, z którymi mam kontakt do dziś. Zachęcam też do odbywania praktyk, to dzięki nim poznajemy rynek pracy.

 

Jakie ma Pani plany, cele zawodowe na przyszłość?

Mam określoną ścieżkę kariery, którą chcę podążać. Docelowo chciała bym pracować w dziale personalnym międzynarodowej firmy lub zostać trenerem biznesu. Póki co zdobywam doświadczenie w agencji pracy oraz kontynuuję naukę na studiach podyplomowych.